Ευρεία δημοσιότητα στον αθηναϊκό Τύπο του 23ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

Ευρεία δημοσιότητα στον αθηναϊκό Τύπο του 23ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

Την Παρασκευή 14 Ιουλίου 2017 ανοίγει η αυλαία του 23ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, το οποίο θα διαρκέσει μέχρι τις 23 του μήνα και θα συγκεντρώσει σε πανελλαδικό αλλά και διεθνές επίπεδο το ενδιαφέρον όσων αγαπούν το σύγχρονο χορό.
Το 23ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας είναι αφιερωμένο στη μεγάλη κυρία του ελληνικού χορού, Ζουζού Νικολούδη, που το στήριξε από την πρώτη στιγμή της ίδρυσής του. Αφορμή και αιτία αποτελεί η συμπλήρωση 100 χρόνων από τη γέννησή της.
Το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, για μία ακόμη φορά, παρουσιάζει καταξιωμένους Έλληνες και ξένους χορογράφους και ομάδες, με ξεχωριστά έργα σύγχρονου χορού, που αποκαλύπτουν τη ζωντάνια και την αστείρευτη ενέργεια της διεθνούς και της ελληνικής χορευτικής σκηνής, όπως και τους ποικίλους προβληματισμούς της.
Για πρώτη φορά στην Ελλάδα παρουσιάζονται οι ομάδες και οι χορογράφοι Moving Into Dance Mophatong από τη Νότια Αφρική με χορογράφο την Τζέσσικα Νιούπεν, και οι ομάδες των Χελένα Φρανσίν και Όρι Φλόμιν από τη Σουηδία, της Ισπανο-ολλανδής Μαρίνας Μασκαρέλ, του Άντι Μπούτρους, Άραβα του Ισραήλ και του Ιταλού Αντρέα Κοστάντσο Μαρτίνι. Επίσης, για πρώτη φορά στην Ελλάδα παρουσιάζονται όλα τα έργα των ξένων χορογράφων.

Κατερίνα Κασιούμη
Ενδεικτικά, σε αφιέρωμα της «Καθημερινής» αναφέρονται, μεταξύ άλλων, τα εξής: «Το στοίχημα φέτος για την κα Κατερίνα Κασιούμη, καλλιτεχνική διευθύντρια του Φεστιβάλ, είναι να αναδειχθεί η επένδυση στον άνθρωπο, στην ομορφιά, στο θετικό. Νιώθοντας δικαιωμένη η ίδια από τις επιλογές και την έκβαση της περυσινής της θητείας και κρίνοντας απόλυτα επιτυχημένο το εγχείρημα –με τον κόσμο να συμμετέχει και να στηρίζει με την παρουσία του το θεσμό–, φέτος τονίζει την επιτακτική ανάγκη να δοθεί ένα αισιόδοξο μήνυμα. Αν και δεν είναι προφανής η «χρησιμότητα» της τέχνης, πρέπει να έχει όμως χώρο για όλους, να αγκαλιάζει τον καλλιτέχνη γιατί είναι αυτός που με τα διαχρονικά ερωτήματα που θέτει, μπορεί να εμπνέει το θεατή, να τον συνδέει με τον εαυτό του και τους άλλους γύρω του.
Μου μιλά με μεγάλη αγάπη για τους χορευτές και τους χορογράφους, για τις ευαισθησίες τους, πόσο «φτερό στον άνεμο είναι», έχει βγει από το δικό τους κόσμο άλλωστε, αλλά διαθέτει η ίδια και μια άλλη πιο αρραγή και οργανωτική πλευρά που κρίνει απαραίτητη και σημαντική τη συνεργασία των φεστιβάλ μεταξύ τους, στήνοντας μια «ομπρέλα» προστασίας και φροντίδας για τους ίδιους τους καλλιτέχνες. Γι’ αυτή την απόλυτα επαγγελματική στάση που οφείλει να έχει ένας χορευτής, εξαίρει τη συμβολή της Ζουζούς Νικολούδη, που το Φεστιβάλ φέτος τιμά τα 100 χρόνια από τη γέννησή της. Εξηγεί πώς αυτή η σπουδαία προσωπικότητα έθεσε ψηλά τον πήχυ για όλους, πόσο επαναστατική ήταν με τον τρόπο της στην εποχή της, δείχνοντας πάθος και αγάπη, καθαρή ματιά για το χορό και τους νέους.
Η Κατερίνα Κασιούμη θυμάται με συγκίνηση πως ένα μήνα πριν από το θάνατό της, η Ζουζού Νικολούδη –της οποίας απολάμβανε την αγάπη και την εμπιστοσύνη– πήγε να δει παράστασή της για να της πει τη γνώμη της, ενώ μου μιλά για τη σημασία των δασκάλων και της μαθητείας στον χορό.
Δακρύζει όταν φτάνει η κουβέντα στους σπάνιους δασκάλους της στο μπαλέτο, αλλά και στη Μαρία Χορς, υποστηρίζοντας ότι της δίδαξαν τον κώδικα της ζωής. Πώς οι σπουδαίοι δάσκαλοι διακρίνουν το μαθητή που διαθέτει όχι τα εξωτερικά προσόντα, αλλά την ψυχή και το πνεύμα και τη δύναμη για να ασχοληθεί σοβαρά με την τέχνη του. Ένας χορευτής πρέπει να είναι και διανοούμενος, αλλά σε μια πολύ λεπτή ισορροπία, χωρίς να καταργεί το σώμα, λέει η ίδια”.

 

Πηγή: tharrosnews.gr